piatok 7. novembra 2014

stay in paris

Mám tu pre vás prvý normálny článok. Pred nedávnom, koncom minulého mesiaca som sa vrátila zo snáď najčarovnejšieho miesta na svete. Paríž, ktorý som navštívila už tretíkrát ma stále nadchýňa a aj keď som ho už videla, stále ma to tam baví a je na čo sa pozerať. Tento "menší" výlet bol vlastne výmenný pobyt, keďže študujem na francúzskom bilingválnom gymnáziu. Okrem Paríža, sme tiež navštívili prenádherné mesto Annecy, kde to nostalgiou len tak hemžilo. Paríž sme pobehali za takmer krátku dobu - 3 dni, boli sme ubehaní, ale aj tak plní nadšenia a elánu z tak úžasného mesta.
Predpokladám, že niekto z vás už v Paríži bol alebo sa oň zaujímal, takže približne viete, aké pamiatky sa tu nachádzajú. My sme stihli všetky tie najdôležitejšie a známe. Kto nebol na Eiffelovke, ako by ani v Paríži nebol. Okrem Eiffelovky sme navštívili aj katedrálu Notre Dame, baziliku Sacré-Coeur s Montmartrom a čarovný zámok so záhradami, Versailles.




Krásny výhľad na celý Paríž z Eiffelovky by očaril každého.

Každý deň bol náročný, ale nakoniec sme to zvládli. Cez noc sme si toho nepospali, budíček bol už o pol 6 a návrat na hotel po 10 hodine večer, takže to bolo vyčerpávajúce. Dlhé minúty cestovania v metre, aby sme sa prepravili na opačný koniec Paríža alebo nočné jazdy, kde sme sa nie raz stratili.
Pobyt v Paríži a celkovo vo Francúzsku sme zakončili návštevou La Défense, čiže modernou štvrťou, ktorá je ako priamka od L'Arc de Triomphe. Po fotení a užívaní si posledných chvíľ v Paríži sme posledné 3 hodiny v tomto čarovnom meste zakončili v obchodnom centre, kde sme sa vyšantili s nákupmi do sýtosti a dokúpili posledné suveníry domov.




3 komentáre: